A A A K K K
для людей з порушеннями зору
1
3

Положення про діяльність дитячого об'єднання "Країна Барвінкова"

 

 

 

Положення

 дитячого об’єднання

«Країна Барвінкова»

 

Дитяча організація «Країна Барвінкова» утворена на добровільній основі, визначає своєю метою гармонійний всебічний розвиток особистості, згуртування учнівських колективів ,спрямовує свої зусилля на добрі й корисні справи, зусилля на розвиток творчих здібностей учнів і діє відповідно до вимог Декларації прав людини, Конвенції про права дитини, Конституції України, закон України  «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Положення про учнівське самоврядування ЗПЗСО, Статутом школи.

МЕТА ТА ЗАВДАННЯ

Мета: Формування національної свідомості та людської  гідності, любові до рідної землі, народу, данина поваги до старших.

Завдання:

  1. Збирати та накопичувати відомості з історії рідного краю, України, культурні цінності українського народу.
  2. Утверджувати принципи моралі, правди, справедливості, милосердя, патріотизму.
  3. Вивчати та досліджувати українські звичаї та традиції.
  4. Бути активними, відповідальними, згуртованими, дружніми в колективі, приймати активну участь роботі Малої академії народних мистецтв та у дозвілевій діяльності закладу.

Загальні положення  «Країни Барвінкової»

  1. Основною структурною ланкою є певний колектив – класний колектив, яккий створюється за бажанням дітей при наявності не менше трьох членів колективу.
  2. Члени класу займають доручення та відповідають за певні напрямки роботи колективу.
  3. Діяльність класного колективу планується згідно з загальним планом роботи «Країни Барвінкової».

        Самоврядування Країни Барвінкової

  1. Вищим органом самоврядування країни Барвінкової є Рада спілки барвінчат, яка скликається не рідше двох разів на рік.
  2. Рада готує завдання відповідно гри з національно-патріотичного виховання «Я є зернинкою великого народу».
  3. Проводить підсумки роботи з гри, обирає голову Ради.

Повноваження Голови Ради Барвінчат

  1. Організовує Раду дитячого об’єднання Барвінчат у відповідності з планом роботи, регулярно проводить засідання Ради.
  2. Направляє відповідальних і членів груп на виконання отриманих завдань.
  3. Контролює виконання запланованих обсягів роботи у дитячих об'єднаннях.
  4. Звітує про роботу РДО Барвінчат на засіданнях та загальних зборох.

Атрибутика

  1. Кожен класний колектив «Країни Барвінкової» має назву, девіз, завдання та емлему, яку застосовують лише на зборах Ради  барвінчат та на тематичних зборах.
  2. Робота барвінчат висвітлюється у класі на інформаційних стендах, а також у соцмережах Фейсбук, група Виноградівський заклад ПЗСО,  сайті закладу.

Традиційним святом Країни Барвінкової є посвята в козачата. Захід проходе у формі гри – подорожі, на якому кожен класний колектив отримує завдання і звітує на відкритому засіданні Малої академії народних мистецтв.

У своїй діяльності дитяча організація «Країна Барвінкова» керується основними моральними законами:
- Єдності слова і діла;
- Честі і совісті;
- Дружби і товариськості;
- Турботи і милосердя;

- Виховувати віру в себе, розкривати свої здібності, творити добро, намагаючись розділити радість і горе інших;
- Пізнавати, берегти і примножувати красу у всьому;
- Відшукувати серед безлічі шляхів до істини – свій;
- Утверджувати себе у праці, шанувати будь – яку корисну справу;
- Прагнути стати сильними, витривалими та сміливими;
- Шанувати свою
Батьківщину, берегти тепло батьківської оселі;
- Поважати старших, піклуватися про молодших, жити турботами і радощами своїх рідних, близьких і друзів;
- Готуватися до дорослого життя;
- Вивчати, утверджувати, берегти та примножувати традиції свого народу;
- Прагнути жити в мирі та дружбі з дітьми інших народів, пам’ятаючи:

 ЗЕМЛЯ – НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ, ЖИВІМО ДРУЖНО В ДОМІ ЦІМ.

 

СТАТУТ БАРВІНЧАТ:

1. Не можна запізнюватися до школи.

2. Барвінчата завжди приходять охайними, життєрадісними, підготовленими до уроків.

3. Протягом усього дня вони повинні бути ввічливими, дисциплінованими, уважними.

4. Чітко дотримуватися розпорядку дня.

5. Усі пересування по школі здійснюються не кваплячись і без зайвого галасу.

6. Твій одяг повинен бути чистим, охайним та відповідати учнівським вимогам.

7. У столовій пам’ятай: хто як їсть, так і працює.

8. Завжди будь надійним товаришем.

9. Сумлінно виконуй свої обов’язки.

10. Ідучи додому пам’ятайте, що ви – БАРВІНЧАТА.

 

ОБОВ'ЯЗКИ БАРВІНЧАТ:

- Виконуй вимоги Статуту Барвінчат.
- Слідкуй за чистотою.
- Добре поводити себе завжди і всюди.
- Берегти майно школи.
- Дбайливо ставитися до підручників.
- Пам’ятайте головне: сумлінно працювати над своїм розвитком та оволодівати знаннями.

- З повагою ставитися до вчителів, родичів, знайомих ,а також незнайомих людей.

ОСНОВНІ ЗАКОНИ БАРВІНЧАТ:

1. Закон доброти, честі, поваги і любові до рідних та близьких людей.
2. Закон взаємодопомоги, взаєморозуміння.
3. Повага до себе та оточуючих людей.
4. Вивчення історії України.
5. Розвиток здібностей, талантів.
6. Спорт і здоров’я, навчання і труд – завжди поруч із нами ідуть.

Жителі дитячого об’єднання «Країни Барвінкової» мають право:

- Брати участь у виборах та бути обраними до Ради об’єднання.
- Вибирати форми і методи діяльності під час проведення творчих звітів.
- Пропонувати цікаві ідеї та висловлювати незадоволення щодо організації роботи в об’єднанні.

Жителі «Країни Барвінкової» зобов’язані:

- Добросовісно виконувати всі завдання, що даються під час діяльності об’єднання.
- Жити за законами об’єднання.

Жителі «Країни Барвінкової» не мають права:

- Пропускати уроки без поважних причин.
-
Зловживати довірою вчителів, батьків, товаришів.
- Брати чужі речі без дозволу.

 

Основною структурною ланкою об’єднання є первинний колектив.
Кожний первинний колектив має свою назву і свій символ.
У кожному колективі обирається командир класу, лідер. Вони здійснюють самоврядування в класі під пильним керівництвом класного керівника.
Командир кожної групи «Країни Барвінкової» отримує завдання по грі-подорожі «Я є зернинка великого народу».

 

 

 

«Я є зерниною великого народу»

Програма національно – патріотичного виховання

 

Мета та завдання:

 • виховання національної свідомості;

• залучення дітей до нетлінних скарбів народної творчості;

 • ознайомлення з традиціями, звичаями українського народу;

• прищеплення любові до духовних оберегів пам'яті.

 

Напрями подорожі:

І. Я є зернинкою великого народу. Ознайомлення з фольклором, родоводом, оволодіння первинними навичками рукоділля.

ІІ. Моя сім'я — Моя вулиця — моє село. Вивчення історії сім'і, вулиці, села, особливостей побуту.

ІІІ. Цілюще джерело традицій та звичаїв. Ознайомлення з українськими традиціями та звичаями, народними святами.

ІV. Слово — найдорожчий скарб народу. Збирання та вивчення українського героїчного епосу, оформлення літопису класу.

 

 

 

 

 

 

І. Я  є зернинкою великого народу

 

Зміст роботи

 

Форма роботи

 

Термін

виконання

 

1.

 Казкова стежинка

Подорожуючи цією стежиною, діти вивчають українські народні казки, приказки, прислів'я; переказують іх, малюють ілюстрації до них; отримують первинні навички рукоділля.

Як підсумок проводиться виставка дитячих малюнків

Огляд преси, вікторини, практикуми, виставки

Вересень

2.

Моя держава — Україна

 Подорожуючи цією стежиною, діти ознайомлюються з державними символами України - гімн, прапор, герб.

Як підсумок — оформлення куточка державних символів України Скарби української мови

 

Бесіди, екскурсії- виховні години, практикуми

Жовтень

3

Скарби української мови.

На цій стежині діти ознайомлюються з красою рідної мови, вивчають обряди, звичаї, нали, ігри, огляд ознайомлюються з народними іграми та танцями.

 Як підсумок — концерт «Веселковий світ України»

 

Цикл, бесід,

усні журнали, ігри, огляд преси, свята

Листопад

4

 Нашому роду нема переводу

 Подорожуючи цією стежиною, діти ознайомлюються з історією своєї сім'єї, вулиці, села, малюють генеалогічне дерево роду.

 Як підсумок проводиться свято «Свято нашого роду»

 

Екскурсії, бесіди, сюжетно-рольові ігри,

Грудень

5

Сімейне вогнище

У подорожі діти вивчають колядки, щедрівки, ознайомлюються з українськими народними  танцями. Беруть участь у зимових святах.

Як підсумок — родинне свято «Невичерпне джерельце»

 

Практичні заняття, усні журнали, конкурсні змагання, свята

Січень

6

Прийди, весно красна

 Діти ознайомлюються з національними традиціями закликання весни, вивчають веснянки.

Як підсумок — свято «Прийди, весно красна»

 

Практичні заняття, усні журнали, конкурси.

Лютий

7

 Мамина сопілка

 Діти подорожують у своє дитинство. Вивчають пісні, вірші про матір, бабусь, вишивають  серветки.

Як підсумок проводиться свято «Мамина пісня»

 

Свята, вікторини, виставки

Березень

8

Подих рідної землі

Діти ознайомлюються з національними традиціями вшанування землі, вивчають обрядо- [нали, ігри, огляд преві пісні і прикмети. Подорожують в гості до зернятка, дізнаються, звідки хліб на стіл при- си, свята, подорожа йшов. Як підсумок — свято хліба «Сонячний коровай»

 

Цикл бесід, усні журнали,

Квітень

9

Земля квітує

 На цій стежині діти ознайомлюються з природою краю, «плетуть віночки».

Як підсумок - звітний концерт для батьків.

 

Екскурсії, бесіди, свята, сюжетно-рольові ігри

Травень

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Моя сім'я — моя вулиця — моє село

 

 

Зміст роботи

Форма роботи

 

Термін

виконання

 

1.

 Казкова стежинка

 На цій стежині діти читають українські народні казки, переказують іх, майструють казкових героїв з природного матеріалу, дізнаються у батьків про казки їх дитинства.

Як підсумок — виставка дитячих виробів

Огляд преси, віктори, практикуми, виставки

Вересень

2.

 Моя держава - Україна

Подорожуючи цією стежиною, діти вивчають Гімн України, ознайомлюються з Конституцією України.

Як підсумок- обереги з державною символікою

Цикл бесід, ігри, огляд преси, свята

Жовтень

3.

Скарби української мови

 Діти глибше ознайомлюються з красою української мови, вивчають історію Херсонщини, подорожують славетними місцями, вивчають народні ремесла.

 Як підсумок — конкурс «Кращий декламатор»

Бесіди, екскурсії

Листопад

4.

 3 бабусиної скрині

Подорожуючи цією стежиною, діти розпитують батьків про історію роду, ознайомлюються з традиціями сім'ї, діти мають вивчити прислів'я, загадки, приказки, ознайомлюються  з національними іграми, танцями.

Як підсумок — КВК «У колі рідної сім'ї»

 

Екскурсії, бесіди, жетно-рольові ігри, | КВК практичні заняття |

Грудень

5.

Сімейне вогнище

 Діти вивчають історію своєї вулиці, ознайомлюються з минулим. Вивчають українські курси народні ігри.

Як підсумок — конкурс малюнка

Бесіди, екскурсії, конкурси

Січень

6.

Прийди, весно красна

Діти ознайомлюються з місцевим фольклором. Вивчають веснянки рідного краю. Закликають весну.

 Як підсумок проводиться свято «Зустріч зими з весною»

 

Екскурсії бесіди, сюжетно-рольові ігри, свята

Лютий

7.

Мамина сопілка

 На цій стежині діти згадують колисаночки роду, вивчають вірші та пісні про маму, бабусю. Вишивають серветки.

 Як підсумок - вікторина «Мамина сопілка»

Практичні заняття, усні журнали, конкурси свята, вікторини

Березень

8.

Подих рідної землі

  Ознайомлення з національними традиціями вшанування землі, засівання ниви, з обрядами, пов'язаними з цим, вивчають обрядові пісні і народні прикмети.

 Як підсумок - усний журнал «Як хліб прийшов на стіл»

 

Цикл бесід, усні журнали, конкурси, свята, вікторини

Квітень, травень

9.

 Звітний концерт «Рідне село, як тебе не любити»

 

Концерт

Травень

 

ІІІ. Цілюще джерело традицій та звичаїв

 

Зміст роботи

Форми роботи

Термін виконання

1.

 Сімейне вогнище

 Діти ознайомлюються з поняттями домашні обереги
, берегиня, мати як берегшиння роду, вчаться бути помічниками по господарству, малюють хатку своїх батьків, дідуся та бабусі

Як підсумок – змагання для батьків «Гості на порозі»

Цикл бесід, ігри, змагання, огляд преси, свята

Вересень,

жовтень

2.

Веселкова карусель

 Ця стежинка-Веселинка - подорож у світ української народної гри, в її історію

Як пісдсумок - калейдоскоп народної гри

 

Екскурсі, бесіди, сюжетно-рольові ігри

Листопад, грудень

3.

Сімейне вогнище

Ознайомлення з обрядовим дійствами замових свят. Діти вивчають пам'ятки старови и, практикуми, кон нь, зустрічаються з старожилами.

 Як підсумок - конкурс колядок і щедріво

 

Цикл бесід, ігри, змагання, огляд преси, свята

Січень, лютий

4.

Мамина сопілка

 Діти вивчають улюблені пісні своїх мам та бабусь, готують їм подарунки, зроблені власноруч.

 Як підсумок - свято для мам «Мати - Берегиня роду»

 

Практичні заняття, курсні змагання, свята

Березень

5.

Подих рідної землі

 На цій стеженці діти ознайомлюються з історією села, з історією Киева. Збирання фольклорного матеріалу про свій населений пункт (пісні, приказки).

Як підсумок — екскурсія рідним селом. Звітний концерт «Мій родовід»

Екскурсії, цикл бесід, концерт

Квітень, травень

 

ІV. Слово — найдорожчий скарб народу

 

 

Зміст роботи

Форми роботи

Термін виконання

1.

Скарби української мови

Діти ознайомлюються з поняттям рід,роднина, рідна мова, неньчина мова. Учні ознайомлюються з творами Лесі Українки, Т.Г.Шевченка, вивчають українські народні пісні

Як підсумок - свято рідної мови «Ти наше диво калинове, кохана материнська мово»

Цикл бесід, огляд преси, вікторини, свята

Вересень, травень

2.

Легенди мого краю

Діти подорожують у славетні місця рідного краю

Як підсумок – усний журнал «Історія жива».

 

Цикл бесід, огляд преси, КВК

Листопад,

грудень

3.

3 бабусиної скрині

Ознайомлення з окремими видами декоративно-прикладного мистецтва: вишивкою, витинанками, писанкарством. Зустріч з майстрами своє місцевості.

Як підсумок - виставка дитячих виробів

Екскурсії, практичні заняття, виставки

Січень,

лютий

 

 

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора